Komercinformācija
Mājaslapas SEO optimizācija: ar ko sākt?
01.02.2021Veidi, kā uzlabot sava uzņēmuma mājaslapu un padarīt to pievilcīgāku un ērtāku saviem klientiem, ir vairāki. Taču, ja vēlies, lai iepriekš nosauktajām priekšrocībām bonusā nāk arī labākas pozīcijas Google un citos meklētājservisos, pareizais risinājums ir mājaslapas SEO optimizācija. Ar ko šādā gadījumā sākt? Uzzini raksta turpinājumā!
Viss sākas ar SEO auditu...
Ja interesējies par SEO optimizāciju, pastāv liela varbūtība, ka tavam uzņēmumam jau ir mājaslapa. Ja tā ir taisnība, pirmais solis: saprast, kas esošajā mājaslapā jau atbilst SEO vadlīnijām, un kas – ne tik ļoti (vai neatbilst vispār). Lai to izdarītu, nepieciešams SEO audits, ar kura palīdzību tiek novērtēta mājaslapas struktūra, ārējās un iekšējās saites, saturs, tehniskie aspekti, un citi parametri.
Kas vajadzīgs SEO auditam? Pirmkārt, pieeja dažādiem analītikas rīkiem, piemēram, Google Analytics, Ahrefs, Screaming Frog, Google Search Console, un citiem. Otrkārt, šajā posmā neiztikt bez pieredzējuša profesionāļa, kurš zina, kādiem parametriem mājaslapas darbībā jāpievērš pastiprināta uzmanība.
… un turpinās ar vājo posmu uzlabošanu

Foto: Unsplash.com
Ja mājaslapa, jau to uzsākot veidot, ikvienā aspektā nav tikusi pielāgota SEO vadlīnijām, pēc audita noteikti atklāsies vairāki paveicamie darbi. Sākot ar atslēgvārdu papildināšanu tekstā un beidzot ar tehniskiem risinājumiem, lai mājaslapu padarītu draudzīgu dažāda veida ierīcēs un platformās.
Bez unikāla, lietotājam draudzīga satura neiztikt
Viens no galvenajiem elementiem, ko vērtē gan Google un citu meklētājservisu algoritmi, gan mājaslapas apmeklētāji, ir tās saturs. Tāpēc ir svarīgi, lai viscaur mājaslapā būtu lietotājam draudzīgs teksts, kas papildināts ar nepieciešamajiem atslēgvārdiem un saitēm, kā arī ir loģiski strukturēts. Turklāt saturu mājaslapā regulāri nepieciešams papildināt; šādam nolūkam vislabāk der bloga un jaunumu sadaļas. Tāpēc līdztekus SEO speciālistam nepieciešams arī kopīraiters jeb cilvēks, kurš ir uz tu ar kvalitatīvu tekstu radīšanu
Ne mazāk svarīgi ir katrai mājaslapas sadaļai izveidot arī kvalitatīvus Meta Tag’us jeb aprakstus, kas redzami Google vai cita meklētājservisa rezultātos. Taču saturs neaprobežojas tikai ar tekstu – svarīgi, lai pareizi tiktu izveidoti mājaslapā esošo fotogrāfiju failu nosaukumi. Tiem jābūt šādiem: ozolkoka_parkets.jpg, bet ne šādiem: 589656546.jpg.
Pamatu pamats – ilgtspējīgs SEO plāns

Foto: Freepik.com
Ikvienai mārketinga aktivitātei, lai tā darbotos un nestu vēlamos augļus, ir nepieciešams detalizēts plāns tuvākai (un arī tālākai) nākotnei. Izņēmums nav SEO optimizācija; šajā lauciņā gulēšana uz lauriem nestrādā, jo arī tavi konkurenti nesnauž. Vēl viens būtisks aspekts – noteikumi SEO pasaulē mainās ļoti strauji (galvenokārt algoritmu maiņu dēļ), tāpēc ir svarīgi šīm izmaiņām pielāgot arī darbības plānu. Cīņa par Google un citu meklētājservisu TOP pozīcijām vienmēr ir aktuāla.
Protams, visu augstāk minēto vari mēģināt apgūt pats vai arī uzticēt šo darbu kādam no uzņēmuma darbiniekiem. Tomēr tā, atklāti runājot, nav labākā ideja. Ikviens SEO ķēdes posms ir ļoti svarīgs, lai kopējais rezultāts būtu vērtējams ar + zīmi, taču lielākajā daļā no šiem posmiem nepieciešamas specifiskas zināšanas un prasmes. Tāpēc, ja arī tavam uzņēmuma SEO ir svarīgs, ienāc infinitum.agency un piesakies bezmaksas konsultācijai!
Lasiet vēl
Aptauja
Vai Jūs esat gatavi atteikties no pārvietošanas ar personisko autotransporta līdzekli degvielas cenu kāpuma dēļ?
Sīkāk...