Sestdiena,
19.Oktobris 2019
Vārda dienas: Drosma, Drosmis, Elīna, Гликерия, Макар, Хома, Клавдия Sazinies ar "Divu Krastu Radio"
LV RU
Pasaulē

Vides aktīvisti iesniedz petīciju par apelsīnu sulas industrijas "tumšo pusi"

14.10.2016
Šorīt Antverpenē, Beļģijā, vides aktīvisti iesniedza petīciju Pasaules sulu samita (World Juice Summit) organizatoriem, informē biedrības "Zaļā brīvība" sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Rībena.

Petīcijas mērķis ir pievērst mediju un sabiedrības uzmanību apelsīnu sulas ražošanas "tumšajai pusei" - apelsīnu novācēju darba apstākļiem un kaitējumam, kas tiek nodarīts videi un cilvēkiem industriālajā apelsīnu audzēšanas procesā, un panākt, lai Eiropas lielveikali ievieš sociālus un vides standartus savu zīmolu produktu piegādes ķēdēs.

"Lielveikalu zīmoli kļūst aizvien populārāki, tāpēc ir svarīgi, lai lielveikali būtu sociāli atbildīgi - prasītu no apakšuzņēmējiem, kuru produkciju pēc tam marķē kā savējo, lai tie apliecina, ka ražošanas procesā ir ievērotas gan sociālās, gan vides prasības. Apelsīnu sula ir tikai viens no piemēriem, šādas pašas prasības būtu jāpiemēro gan šokolādei, gan pienam, gan citiem produktiem," uzsver biedrības "Zaļā brīvība" pārstāvis Jānis Brizga.

Apelsīnu sulas industrija ir ekonomiski ļoti ienesīga nozare, taču astronomiskie ienākumi diemžēl tiek iegūti uz plantācijās un rūpnīcās strādājošo darba apstākļu, kā arī uz vides rēķina. Kampaņas SUPPLY CHA!NGE 2015. gadā veiktais pētījums atklāj darba tiesību pārkāpumus katrā apelsīnu sulas piegādes ķēdes posmā un industrijas postošo ietekmi uz vidi. 

Kampaņa SUPPLY CHA!NGE apvieno sabiedriskās organizācijas no visas Eiropas un vairākām jaunattīstības valstīm. Tās galvenais mērķis ir padarīt privāto preču zīmju produktu iegūšanu godīgāku un ilgtspējīgāku.

Apelsīnu sulas industrijai kā Brazīlijā, tā Eiropā ir raksturīgs, ka tirgu kontrolē nedaudzas kompānijas. Kaut arī trīs no piecām apelsīnu sulas glāzēm nāk no Brazīlijas, to uz pārējo pasauli eksportē tikai trīs kompānijas: Citrosucro, Cutrale and Luis Dreyfus. Eiropa ir svarīgākais eksporta tirgus un arī piegādes ķēdes otrā galā pastāv līdzīga monopolizācija, jo arvien mazāks skaits lielveikalu ķēžu dominē Eiropas mazumtirdzniecībā.

Būtiska Eiropas mazumtirgotāju stratēģija ir tā saukto lielveikalu zīmolu jeb privāto preču zīmju produktu (angliski - private labels) ražošana. Tā vietā, lai pirktu un pārdotu neatkarīgu kompāniju produktus, lielveikali arvien biežāk iegūst un pārdod produktus ar savu zīmolu.

Eiropā šādā veidā tiek pārdoti 66% visas apelsīnu sulas. Pētījums rāda, ka lielveikali neuzņemas savu daļu atbildības par piegādes ķēdēm un to produktiem. Tāpēc petīcijas mērķis ir panākt, lai Eiropas lielveikali ievieš sociālus un vides standartus savu zīmolu produktu piegādes ķēdēs.


Focus.lv

Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Nedēļas skaitlis
Pagājuši 5 gadi kopš latus mūsu makos un bankas kontos ir nomainījuši eiro.
Apspriest
Aptauja
Pēc kādiem kritērijiem Jūs izvēlaties produktus?
Jaunākie komentāri:
Durvju ražotāju un piegādātāju nozarē valda liela konkurence
Vēlos piebilst, ka vērts arī izskatīt https://www.m-lux.lv druvju piedāvājumu. Atsaucīgi darbinieki un drošība privātmājām, jau divus gadus uzticīgi kalpo. Arī laba sitlumspēja. Cenas ir dažādas. Sīkāk...
Kā izveidot mājokļa metāla durvis, lai tās atbilstu pēc Fen Šui?
Sekojot šiem ieteikumiem savai privātmāhjai arī pirkām šis durvis. Laba kvalitāte. Liela izvēle ko pirkt https://www.m-lux.lv/ Sīkāk...
Kā izveidot mājokļa metāla durvis, lai tās atbilstu pēc Fen Šui?
Piekrītu par https://www.m-lux.lv/ Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top